Warto pamiętać o kilku prostych zasadach, by uchronić się przed oszustami.
Podczas logowania w przeglądarce internetowej:
Twórz silne hasła do konta, skrzynki email’i innych serwisów i nie ustawiaj wszędzie tego samego hasła.
Dane do logowania i autoryzacji transakcji powinny być znane tylko Tobie!
Nie loguj się do konta na nieznanych lub cudzych komputerach czy telefonach.
Kiedy płacisz za zakupy lub usługi online:
Sprawdź, czy sklep jest godny zaufania, np. poszukaj opinii innych klientów sklepu na niezależnych portalach.
Czytaj uważnie powiadomienia autoryzacyjne i sprawdź szczegóły transakcji, zanim ją potwierdzisz.
Nie wysyłaj nikomu zdjęć lub skanu swojej karty płatniczej – dane z karty mogą być wykorzystane do wykonania transakcji w Internecie!
Na co dzień:
Nie klikaj w linki w wiadomościach email czy SMS i nie pobieraj nieznanych aplikacji i załączników, zwłaszcza jeśli nie znasz nadawcy.
Kiedy „znajomy” wyśle Ci link do płatności lub poprosi o kod BLIK na portalu społecznościowym zadzwoń do niego i potwierdź, czy to rzeczywiście on do Ciebie pisze.
Oddajesz urządzenie do naprawy poza serwisem HENWAR? Odinstaluj ważne aplikacje i usuń dokumenty z danymi.
Kiedy potrzebujesz pomocy:
Jeśli stracisz telefon lub laptop z zainstalowaną aplikacją i swoimi danymi, możesz spróbować dezaktywować go przez infolinię HENWAR (efekt zależy od szczegółów kontraktu ITO).
Kartę płatniczą możesz szybko zastrzec lub zablokować tymczasowo w swoim banku lub aplikacji mobilnej.
Jeśli Twój komputer lub telefon zostanie zainfekowany złośliwym oprogramowaniem NATYCHMIAST ZGŁOŚC TO NA HELPDESK HENWAR.
Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.ZgodaNie wyrażam zgodyPolityka prywatności